سقوط سالمندان حین حرکت

فهرست مطالب

پیشگیری از سقوط سالمندان حین حرکت

 

آموزش شیوه های مراقبت و جابجایی سالمندان اهمیت بسیار زیادی دارد. حفاظت و اطمینان از ایمنی سالمندان برای مراقبان خانگی از اهمیت بالایی برخوردار است. آمار و ارقام جالبی در این مورد وجود دارد که نشان میدهد جابجایی های دستی بیمار در 70% از بخش ها بیشتر از 5 بار در یک شیفت کاری بوده و در بیش از 70% از بخش ها بیماران «خیلی کم» و یا «اصلا» قادر به همکاری جهت انتقال نبودند. در بیش از 80% بخش ها پرسنل دارای وظیفه جابجایی بیمار دچار آسیب نواحی مختلف بدن بوده که شایع ترین آن کمردرد (48.78%) بود. وجود وسایل کمکی مکانیکی توسط اکثر (95%) آزمودنی ها ضروری و مفید دانسته شده و به نفع پرسنل, بیمار و بیمارستان قلمداد گردید. با این حال، بسیاری از افراد به فکر محافظت از خود در برابر آسیب ها نیستند.

پیشگیری از صدمات به خصوص آسیب‌های کمر و شانه (شایع‌ترین آنها) از طریق آموزش نحوه ی صحیح و اصولی جابجایی سالمند و توجه به وضعیت قرارگیری بدن هنگام بلند کردن، چرخاندن و انتقال بیماران از محلی به محل دیگر امکان‌پذیر است.

برای کاهش خطر آسیب‌های کمر و همچنین کمردرد در مراقبین، باید علاوه بر یادگیری نحوه قرارگیری مناسب بدن هنگام بلند کردن یا انتقال یک فرد، نحوه ی صحیح جابجایی سالمند ها را با استفاده و کمک گرفتن از ابزار های روز دنیا را یاد بگیرید.

با استفاده از کمربند انتقال بیمار بهینا دیگر نگران افتادن عزیزانتون نباشید. این کمربند دور کمر سالمندان و بیماران عزیز بسته شده و دیگر نیاز به تماس مستقیم بیمار با پرستار یا همراه نیست . محصول دارای دستگیره هایی در اطراف خود می باشد که درصورت عدم تعادل بدون تماس مستقیم بدن بیمار و تنها با گرفتن دستگیره ها می توان از افتادن بیمار جلوگیری کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدر زیر مراجعه کرده و یا مارا در آپارات و اینستاگرام دنبال کنید:

https://www.aparat.com/v/4V8eF

کمربند انتقال بیمار بهینا

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید