عوارض جابجایی نادرست بیماران

فهرست مطالب

آیا عوارض ناشی از جایجایی دستی بیماران یا سالمندان را میدانید؟

آسیب های شغلي ايجاد كننده اختلالات اسكلتي عضلاني برای پرستاران، بهیاران، کارکنان مراکز توانبخشی و کسانی که مسولیت مراقبت از بیماران حرکتی یا سالمندان  را دارند بیشتر میباشد. کمردرد، دیسک کمر، دیسک گردن و آرتروز از رایج ترین آسیب های شغلی برای این گروه‌ها  است.اخیرا اختلالات اسکلتی عضلانی مرتبط با کار، یکی از چالش های اصلی برای این افراد بوده که علاوه بر تهدید های شغلی، اثرات جبران ناپذیری بر سلامت جسم و روح، کیفیت زندگی و هزینه های اجتماعی به دنبال داشته ولی ما در اینجا میخواهیم شما رو با محصولی آشنا کنیم که تمام این مشکلات رو به ساده ترین شکل ممکن براتون برطرف میکند.

اصول جابجایی بیمار

به منظور انجام یک انتقال ایمن، خوب است به موارد زیر توجه کنید:

        از فرم صحیح استفاده کنی  •

هنگام انتقال شخص، محافظت از کمر بسیار مهم است.

در حین انتقال، پشت خود را کش ندهید یا کمر خود را نپیچانید.

بدن خود را در یک خط مستقیم، با پشت راست و زانوهای خم شده نگه دارید.

پاها را کمی بیشتر از عرض شانه نگه دارید.

سر، تنه و پاهای فرد را در حین انتقال در یک خط قرار دهید و قبل از جابجایی فرد نزدیک او بایستید.

     شخص را ایمن جا به جا کنید  •

با پاها بلند شوید نه با پشت. دست‌های شخص قبل از حرکت باید از روی سینه او عبور داده شود. این کار به شما کمک می‌کند و مانع از گیر افتادن بازوی فرد در زیر او می‌شود. اجازه ندهید فرد دست هایش را دور گردن یا پشت شما بپیچد. این کار می‌تواند به کمر یا گردن شما آسیب برساند. دقت کنید که شخص را از بازوها نکشید. انتقال بیمار از تخت به ویلچر کار راحتی نیست، اما اگر با کشیدن او بخواهید کار را راحت‌تر کنید، مشکلات بعدی به دنبال خواهد داشت

فرد را به آرامی و بدون حرکات ناگهانی حرکت دهید  •

تغییرات سریع موقعیت می‌تواند باعث افتادن، جراحت یا درد شود. اگر حرکتی خیلی سریع یا شدید باشد ممکن است حتی به پوست بیمار آسیب بزند. بنابراین جابجایی بیمار، به ویژه نحوه انتقال بیمار از تخت به برانکارد، باید با در نظر گیری این موضوع به آرامی انجام شود. چرا که در چنین انتقالی وزن بیمار بیشتر خود را نشان می‌دهد.

  استفاده از تجهیزات مناسب  •

انتقال بیمار از تخت به ویلچر یا برانکارد، گاهی بسیار دشوار می‌شود، به علاوه که ممکن است فرد برای یافتن بهبود، نیاز به حرکت داشته باشد و این برای پرستار سخت است که مدام و در طول فعالیت‌های درمانی وزن او را تحمل کند.

 صندلی انتقال بیمار بهینا راه حل شماست

با استفاده از این صندلی انتقال دهنده جدید و پیشرفته می توانید بدون آسیب به بیمار و بیماربر، بیمار را بین تخت و صندلی یا صندلی و مبل یا حتی استفاده از سرویس بهداشتی و حمام منتقل کنیم.

این محصول قابلیت تحمل وزن 130 کیلوگرم را دارد. همچنین به گونه ای طراحی شده که براحتی روی توالت فرنگی قرار میگیرد و همچنین بدلیل خاصیت ضد آب بودن آن می توان زیر دوش هم ازآن استفاده کرد که در این صورت دیگر خطرات ناشی از افتادن بیمار حین استحمام و همچنین آسیب های وارده به کمر همراه بیمار حین شستن بیمار و یا حتی تحمل وزن بیماران را نخواهیم داشت.

همچنین 1 سال گارانتی تعویض و تعمیر محصول را داریم که شما با خیال راحت از محصولات استفاده کنید.

نحوه استفاده محصول : https://www.aparat.com/v/LBcHN

برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس زیر مراجعه کنید: https://behinaco.com/product/behina-patient-transfer-chair/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید