مراقبت های بعد از عمل جراحی

فهرست مطالب

مراقبت های بعد از جراحی ستون فقرات

بسیار حائز اهمیت هستند و به نوعی می توان گفت که تکمیل کننده عمل جراحی هستند یعنی در صورتی که بیمار این مراقبت ها را به درستی انجام ندهد ممکن است که نتیجه دلخواه را از عمل خود نگیرد و حتی دچار مشکلات مختلفی بشود.

مراقبت از زخم محل جراحی :

یکی از مراقبت های مهم پس از عمل جراحی، نگهداری درست از زخم است. در صورتیکه بیمار به درستی از زخم خود محافظت نکند ممکن است که دچار عفونت بشود. خشک و تمیز نگه داشتن محل جراحت و استفاده از آنتی بیوتیک های تجویز شده پزشک از بروز عفونت جلوگیری می کند. که برای حفاظت از زخم و ضد عفونی کردن مداوم آن می توان از بالشت دبلیو بهینا استفاده کرد . به کمک این محصول براحتی می توان بیمار را جابجا و زیر انداز بیمار را تعویض و یا زخم بیمار را ضد عفونی کرد.

لینکهای مرتبط: https://www.aparat.com/v/AFnva

https://www.aparat.com/v/x5mu4

https://www.aparat.com/v/plXY8

 

استفاده کامل دارو های تجویز شده:

لخته شدن خون می تواند یکی از عوارض جراحی ستون فقرات باشد. پس از انجام عمل جراحی، دکتر داروهایی را برای جلوگیری از این مشکل تجویز میکند که بیمار باید این دارو ها را به صورت منظم استفاده کند.

استفاده از کمربند طبی:

پس از انجام عمل جراحی لازم است که بیمار برای محکم نگه داشتن و همچنین مراقبت از محل جراحی از کمربند طبی یا بریس استفاده کند. معمولا مدت استفاده از این کمربند بسته به نوع جزاحی تعیین می شود.

حفظ حالت صحیح بدن:

مسئله بعدی که پس از عمل جراحی بیمار باید به آن توجه بالایی شود، حفظ حالت صحیح بدن است. درست نشستن، درست خوابیدن و درست ایستادن به بهبود سریع تر بیمار کمک می کند. جهت این امر می توان از صندلی (بالابر) بیمار بهینا استفاده کرد که به کمک آن می توان بیمار را بدون کوچکترین حرکتی از تخت بلند و روی صندلی نشاند و یا حتی به استحمام و استفاده از سرویس بهداشتی برد. این صندلی براحتی از پشت باز می شود و هر نشیمنگاهش زیر باسن بیمار قرار میگیرد:

لینکهای مرتبط: https://www.aparat.com/v/Wbop4

https://www.aparat.com/v/rXIPc

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید